سگپستاندارانحیوانات

سگ پیت بول : معرفی 25 نمونه از نژاد های سگ Pitbull 

0 تا 100 سگ های پیت بول : 5 نکته مهم درباره نژاد سگ پیت بول

مقدمه:

سگ پیت بول اغلب تصویری منفی در رسانه ها دارد و متأسفانه به عنوان حیواناتی تهاجمی و خطرناک به تصویر کشیده می شوند. با این حال، حقیقت کاملاً متفاوت است. سگ های پیت بول با داشتن قلب های بزرگ، وفاداری بی پایان و اشتیاق به جلب رضایت، همراهانی فوق العاده برای خانواده ها و افراد فعال هستند.

در این مقاله از سایت شکو قصد داریم تصورات غلط در مورد این نژاد دوست داشتنی را برطرف کنیم و شما را با ویژگی های واقعی، تاریخچه، نیازهای مراقبتی و آموزش آنها آشنا کنیم. پس با ما همراه باشید تا به دنیای شگفت انگیز سگ های پیت بول قدم بگذارید.

انواع نژاد سگ پیت بول

مقاله پیشنهادی: انواع ماهی، انواع حیوانات، انواع پرندگان، انواع نژاد سگ را مشاهده کنید.

مقاله پیشنهادی: چرا سگ صاحبش را گاز میگیرد؟ 9 دلیل گاز گرفتن سگ

سگ پیت بول: گذشته ای پیچیده، آینده ای روشن

  • تاریخچه ای از کار تا دوستی: ریشه های پیت بول به قرن نوزدهم در انگلستان و ایرلند برمی گردد، جایی که برای گاوچرانی و مبارزه با گاوها پرورش داده می شدند. با ممنوعیت این ورزش های غیرانسانی، پیت بول ها به عنوان سگ های مزرعه، همراهان خانوادگی و حتی سگ های پلیس مورد استفاده قرار گرفتند.

  • تغییر نگرش ها: امروزه، تلاش های پرورش دهندگان مسئول و صاحبان آگاه، منجر به کاهش تهاجمی در نژاد پیت بول شده است. آنها به عنوان سگ های درمانی، سگ های جستجو و نجات و حتی بازیگران فیلم های هالیوودی شناخته می شوند و قلب مردم را در سراسر جهان به دست آورده اند.
سگ پیت بول : سه سگ پیت بول رنگارنگ در کنار همدیگه در طبیعت

مقاله پیشنهادی: سگ اشپیتز : معرفی 59 نژاد سگ اشپیتز

درک شخصیت پیت بول: مهربان، باهوش و مشتاق به جلب رضایت

  • روحیه ای شاد و بازیگوش: پیت بول ها سگ هایی شاد، باانرژی و بازیگوش هستند که عاشق تعامل با انسان ها و بازی های فیزیکی هستند. آنها با کودکان نیز بسیار مهربان بوده و می توانند همراهان خوبی برای خانواده ها باشند.
  • باهوشی سرشار از پتانسیل: هوش و قدرت یادگیری بالای پیت بول ها آنها را برای آموزش های مختلف آماده می کند. با آموزش صحیح، آنها می توانند به سگ های همراه، درمانی یا حتی ورزشی تبدیل شوند.
  • وفاداری و علاقه بی حد و ح مرز: پیت بول ها به شدت به صاحبان خود وابسته هستند و با تمام وجود به آنها عشق می ورزند. آنها از بودن در کنار انسان ها لذت می برند و برای جلب رضایت آنها تلاش می کنند.
سگ پیت بول : 2 سگ پیت بول به قلاده در گردن در کنار صاحبشان

مقاله پیشنهادی: سگ پامرانین: نژاد کوچک، پر جنب و جوش و محبوب

مراقبت از سگ پیت بول: تعهدی عاشقانه

  • نیاز به فعالیت بدنی: پیت بول ها سگ های فعالی هستند که به پیاده روی های روزانه، بازی و فعالیت های فیزیکی نیاز دارند. با برآورده کردن این نیاز، آنها شاد و سالم خواهند ماند.
  • تغذیه مناسب: رژیم غذایی متعادل و باکیفیت برای حفظ سلامت و انرژی پیت بول ها ضروری است. با دامپزشک خود در مورد بهترین برنامه غذایی برای سگتان مشورت کنید.
  • آموزش و اجتماعی شدن: آموزش صحیح و به موقع از سنین پایین، به پیت بول ها کمک می کند تا رفتارهای مطلوب را یاد بگیرند و با اطرافیان خود به خوبی ارتباط برقرار کنند. همچنین اجتماعی کردن آنها با سگ های دیگر و افراد مختلف ضروری است.
  • مراقبت های بهداشتی: مانند هر نژاد دیگری، پیت بول ها نیز به معاینات منظم دامپزشکی، واکسیناسیون و مراقبت های بهداشتی نیاز دارند.

فیلم کامل معرفی نژاد سگ پیت بول

انواع نژاد سگ پیت بول :

انواع نژاد سگ پیت بول : 25 نمونه سگ پیت بول در سایت شکو
نام نژادکشور منشأقدوزنطول عمر
سگ آمریکن پیت بول تریرآمریکا43-56 سانتی متر15-30 کیلوگرم12-15 سال
سگ آمریکن استافوردشایر تریرآمریکا43-48 سانتی متر20-36 کیلوگرم12-15 سال
سگ آمریکن بولیآمریکا43-56 سانتی متر22-36 کیلوگرم12-15 سال
سگ پیت بول بلو بلودانگلیس43-56 سانتی متر20-36 کیلوگرم12-15 سال
سگ پیت بول بلو تریرانگلیس43-56 سانتی متر20-36 کیلوگرم12-15 سال
سگ پیت بول بلک اند تانانگلیس43-56 سانتی متر20-36 کیلوگرم12-15 سال
سگ پیت بول فاکس تریرانگلیس43-56 سانتی متر20-36 کیلوگرم12-15 سال
سگ پیت بول میناستیرانگلیس43-56 سانتی متر20-36 کیلوگرم12-15 سال
سگ پیت بول مینیاتوریانگلیس30-38 سانتی متر15-25 کیلوگرم12-15 سال
سگ پیت بول رد نویزانگلیس43-56 سانتی متر20-36 کیلوگرم12-15 سال
سگ پیت بول رد تریرانگلیس43-56 سانتی متر20-36 کیلوگرم12-15 سال
سگ پیت بول روتوایلرآلمان43-56 سانتی متر20-36 کیلوگرم12-15 سال
سگ پیت بول ساندیانگلیس43-56 سانتی متر20-36 کیلوگرم12-15 سال
سگ پیت بول تریبل بلوانگلیس43-56 سانتی متر20-36 کیلوگرم12-15 سال
سگ پیت بول تریبل فاکسانگلیس43-56 سانتی متر20-36 کیلوگرم12-15 سال
سگ پیت بول تریبل میناستیرانگلیس43-56 سانتی متر20-36 کیلوگرم12-15 سال
سگ پیت بول تریبل ردانگلیس43-56 سانتی متر20-36 کیلوگرم12-15 سال
سگ پیت بول تریبل روتوایلرآلمان43-56 سانتی متر20-36 کیلوگرم12-15 سال
سگ پیت بول تریبل ساندیانگلیس43-56 سانتی متر20-36 کیلوگرم12-15 سال

این جدول شامل 24 نمونه از انواع نژاد های سگ پیت بول است که در سراسر جهان شناخته شده اند. این نژادها از نظر اندازه، وزن، طول عمر و سایر ویژگی ها با یکدیگر متفاوت هستند.

توجه داشته باشید که برخی از این نژادها ممکن است در برخی از کشورها به رسمیت شناخته نشده باشند.

مقاله پیشنهادی: سگ شیواوا: معرفی کوچکترین نژاد سگ در جهان

لیست کامل ویژگی های سگ پیت بول

ویژگیآمریکایی پیت بول تریراستافوردشایر بول تریرآمریکایی بولی
گروهسگ‌های کار و همراهسگ‌های کار و همراهسگ‌های کار و همراه
قد43 تا 53 سانتی‌متر43 تا 48 سانتی‌متر43 تا 53 سانتی‌متر
وزن18 تا 30 کیلوگرم13 تا 27 کیلوگرم18 تا 30 کیلوگرم
طول عمر12 تا 15 سال12 تا 15 سال12 تا 15 سال
سطح فعالیتبالابالابالا
نیاز به مراقبتزیادزیادزیاد
میزان تحمل گرماخوبخوبخوب
میزان تحمل سرماخوبخوبخوب
میزان توله‌زایی6 تا 10 توله6 تا 10 توله6 تا 10 توله
شخصیتمهربان، وفادار، بازیگوشمهربان، وفادار، بازیگوشمهربان، وفادار، بازیگوش
آموزش‌پذیریخوبخوبخوب
مراقبت‌های بهداشتیمعمولیمعمولیمعمولی
بیماری‌های شایعدیسپلازی مفصل لگن، بیماری‌های قلبی، بیماری‌های پوستیدیسپلازی مفصل لگن، بیماری‌های قلبی، بیماری‌های پوستیدیسپلازی مفصل لگن، بیماری‌های قلبی، بیماری‌های پوستی
2 سگ پیت بول نژاد آمریکایی بولی

مقاله پیشنهادی: چرا سگ موقع اذان زوزه میکشه؟ 5 دلیل علمی ، عاطفی و محیطی

سایر ویژگی‌های پیت بول‌ها

  • پیت بول‌ها سگ‌های عضلانی و قدرتمندی هستند.
  • آنها دارای سر بزرگ و پوزه کوتاهی هستند.
  • گوش‌های آنها می‌تواند ایستاده، آویزان یا نیمه‌آویزان باشد.
  • چشمان آنها معمولاً گرد و قهوه‌ای رنگ هستند.
  • دم آنها کوتاه و ضخیم است.

پیت بول‌ها سگ‌های بسیار مهربان و وفاداری هستند. آنها به خانواده خود بسیار وابسته هستند و دوست دارند در کنار آنها باشند. پیت بول‌ها همچنین سگ‌های بسیار بازیگوشی هستند و عاشق فعالیت هستند.

پیت بول‌ها سگ‌های بسیار آموزش‌پذیری هستند. آنها می‌توانند به خوبی دستورات را یاد بگیرند. با این حال، مهم است که پیت بول‌ها را از سنین پایین آموزش دهید و آنها را به خوبی اجتماعی کنید.

پیت بول‌ها سگ‌های سالمی هستند، اما مانند هر نژاد دیگری، ممکن است مستعد ابتلا به برخی بیماری‌ها باشند. از جمله بیماری‌های شایع پیت بول‌ها می‌توان به دیسپلازی مفصل لگن، بیماری‌های قلبی و بیماری‌های پوستی اشاره کرد.

اگر به فکر خرید یک پیت بول هستید، مهم است که تحقیقات خود را انجام دهید و مطمئن شوید که می‌توانید نیازهای این سگ‌های دوست‌داشتنی را برآورده کنید.

مقاله پیشنهادی: سگ هاسکی: آشنایی کامل با نژاد سگ هاسکی 

نژاد سگ های پیت بول : مشخصات ظاهری و فیزیکی

این سگ یک سگ مهربان است و رفتار دوستانه ای با انسان دارد. پیت بول از اعتماد به نفس بالایی برخوردار است. این سگ در دفاع از خانواده و صاحب خود خیلی شجاع است و به خاطر همین میتواند یک سگ نگهبان و گارد خوبی باشد.

سگ پیت بول یک سگ نسبتا بزرگ بحساب می‌آید. قد سگ های نر چیزی حدود 40 تا 70 سانتی متر و وزنی بین 14 تا 38 کیلوگرم دارند. سگ های ماده هم قدی بین 26 تا 48 سانتی متر و وزنی بین 14 تا 38 کیلوگرم دارند.

این سگ علاوه بر جثه بزرگش دارای فکی قدرتمند و بدنی عضلانی است. این سگ یکی از قدرتمندترین سگ‌های دنیاست. به همین دلیل میتوان از آن به عنوان سگ گارد و نگهبان هم استفاده کرد.[۷]

فک‌های قدرتمند و محکم این سگ به صورت مستطیل یا مربعی شکل کنار هم قرار گرفته اند و همین موضوع باعث شده تا قدرت گاز گرفتن این سگ نسبت به سایر نژادها بیشتر باشد.

چشمان این سگ در رنگ های متنوعی وجود دارد (به جز رنگ آبی). این سگ دارای گوش‌های افتاده و دم کوتاه، گردن کلفت و عضلانی هستند. موهای بدن پیت‌بول ضخیم، براق و کوتاه است. تنوع رنگی در سگ های پیت‌بول هم وجود دارد. این سگ میتواند یک رنگ یکدست داشته باشد یا با خال‌های قهوه‌ای، سفید و حتی قرمز وجود داشته باشند.

ویژگی های فیزیکی و عضلانی این سگ باعث شده این سگ جزو سگ های سریع، چالاک و ورزش کار باشد.

مقاله پیشنهادی: سگ سرابی: معرفی کامل نژاد ماستیف ایرانی

تاریخچه پیدایش سگ پیت بول

پیت بول‌ها از جفت‌گیری میان بولداگ و تریر بدست آمده‌اند، سگی که از این جفتگیری بدست آمد شهامت و چابکی تریر و نیرومندی بولداگ را داشت.

تلفیق اولیه دو نژاد بولداگ و انگلیش تریر در قرن نوزدهم “بول اند تریر” نام گرفت که بعدها نژادهای “بول تریر” و “استافورد شایر بول تریر” نیز از این میکس کردن به وجود آمدند.

سگ های تریر دارای نژاد مختلفی هستند که این نژاد ها به خاطر خصوصیات اخلاقی و ظاهری خاصی که دارند در گروه سگ های تریر قرار گرفته اند. این گروه از سگ ها با توجه به اینکه جثه کوچک تا متوسطی دارند ولی انرژی و شجاعت بالایی دارند. به صورتی که در گذشته از این سگها به عنوان سگ های شکاری استفاده می شد

مقاله پیشنهادی: انواع نژاد سگ : 14 نژاد سگ محبوب در ایران و جهان

افسانه ها در مقابل واقعیت: شناخت کلیشه های نادرست درباره پیت بول ها

  • افسانه: پیت بول ها سگ های خطرناکی هستند.
  • واقعیت: مطالعات متعدد نشان داده اند که پیت بول ها ذاتاً تهاجمی نیستند و رفتار آنها مانند هر نژاد دیگری به نحوه پرورش، آموزش و برخورد انسان ها بستگی دارد.

  • افسانه: پیت بول ها برای کودکان خطرناک هستند.
  • واقعیت: با آموزش صحیح و نظارت کافی، پیت بول ها می توانند همراهان فوق العاده ای برای کودکان باشند. در واقع، آنها به دلیل مهربانی و وفاداری، شهرت به “پرستار بچه های چهار پا” دارند.

  • افسانه: پیت بول ها برای سایر حیوانات خطرناک هستند.
  • واقعیت: مانند هر سگ دیگری، پیت بول ها نیز می توانند در صورت تحریک یا احساس خطر، به سایر حیوانات حمله کنند. با این حال، مطالعات نشان داده اند که پیت بول ها نسبت به سایر نژادهای سگ، کمتر به سایر حیوانات حمله می کنند.

  • افسانه: پیت بول ها قابل اعتماد نیستند.
  • واقعیت: پیت بول ها سگ های بسیار قابل اعتمادی هستند که می توانند به خوبی آموزش ببینند و رفتارهای مطلوب را بیاموزند. با آموزش و اجتماعی سازی صحیح، پیت بول ها می توانند همراهان وفادار و قابل اعتمادی برای صاحبان خود باشند.

نکات مهم برای صاحبان پیت بول

  • اگر به فکر خرید سگ پیت بول هستید، حتماً از یک پرورش دهنده مسئول و معتبر خریداری کنید. پرورش دهندگان مسئول، سگ های خود را با توجه به استانداردهای نژاد پرورش می دهند و آنها را برای داشتن رفتارهای مطلوب اجتماعی می کنند.
  • قبل از آوردن یک سگ پیت بول به خانه، مطمئن شوید که برای رسیدگی به نیازهای آنها آماده هستید. پیت بول ها سگ های فعالی هستند که به پیاده روی های روزانه، بازی و فعالیت های فیزیکی نیاز دارند. آنها همچنین به رژیم غذایی مناسب، آموزش و اجتماعی شدن نیاز دارند.
  • با پیت بول خود صبور باشید و از آموزش و اجتماعی سازی صحیح آنها غافل نشوید. با آموزش و پرورش صحیح، می توانید یک پیت بول دوست داشتنی و وفادار را پرورش دهید.

نتیجه:

سگ های پیت بول نژادهایی دوست داشتنی، باهوش و وفادار هستند که می توانند همراهان فوق العاده ای برای خانواده ها و افراد فعال باشند. با آگاهی از واقعیت ها در مورد این نژاد و مراقبت صحیح از آنها، می توانید یک پیت بول شاد و سالم داشته باشید که سال ها از بودن در کنار شما لذت ببرد.

سوالات متداول درباره نژاد پیت بول

  • آیا پیت بول ها برای نگهداری در آپارتمان مناسب هستند؟

پاسخ کوتاه: بله، با آموزش و مراقبت صحیح، پیت بول ها می توانند در آپارتمان نیز زندگی خوبی داشته باشند. با این حال، مهم است که به نیازهای آنها برای فعالیت بدنی توجه داشته باشید و آنها را به طور منظم پیاده روی و بازی کنید.

  • آیا پیت بول ها برای افراد مبتدی مناسب هستند؟

پاسخ کوتاه: بله، با آموزش و مراقبت صحیح، پیت بول ها می توانند همراهان خوبی برای افراد مبتدی نیز باشند. با این حال، مهم است که قبل از آوردن یک سگ پیت بول به خانه، در مورد نیازها و رفتارهای این نژاد تحقیق کنید.

  • آیا پیت بول ها برای کودکان مناسب هستند؟

پاسخ کوتاه: بله، با آموزش صحیح و نظارت کافی، پیت بول ها می توانند همراهان فوق العاده ای برای کودکان باشند. با این حال، مهم است که به کودکان بیاموزید که چگونه با سگ ها رفتار کنند و از پیت بول خود در برابر کودکان کوچک و نابالغ محافظت کنید.

با درک واقعیت ها در مورد سگ های پیت بول و آگاهی از نیازهای آنها، می توانید یک پیت بول شاد و سالم داشته باشید که سال ها از بودن در کنار شما لذت ببرد.

از طريق
ویکیدپدیا پیت بول

مدیر سایت

اگر زمین رو بکنی و مداومت داشته باشی حتما یا به آب میرسی یا نفت که هر دو با ارزشن ... اما اگر نا امید بشی و جاتو عوض کنی فقط چاله هایی رو میکنی که بعدا مجبوری ازشون رد بشی!!!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.

دکمه بازگشت به بالا